SZMSZ módosítása
IV. Fejezet
Egyéb rendelkezések
Ügyintézés időbeliségének szabályozása (panaszügyek, információkérés, iratbetekintés)
A tag, nem tag tulajdonosok a lakásszövetkezet felé panaszt, közérdekű bejelentést tehetnek személyesen, írásban és elektronikus úton (telefon, e-mail, fax, stb.).
Közérdekű bejelentéseket, javaslatokat, a tagok panaszügyeit 30 napon belül kell intézni, eredményéről, intézkedésről az érdekeltet haladéktalanul értesíteni kell.
Országgyűlési képviselő, helyi önkormányzati képviselő közérdekű ügyekben, vagy választói jogos panaszait, bejelentéseit és javaslatait soron kívül kell intézni, intézkedésről a panaszost és az országgyűlési képviselőt értesíteni kell.
A lakásszövetkezet tagja írásban a lakásszövetkezet bármely szervétől információt kérhet, melynek megadása (ha nem ütközik jogszabályba) kötelező. A tag kérheti a felügyelő bizottságtól, hogy a lakásszövetkezet bizonyos általa meghatározott ügyének állásáról tájékoztatást kapjon. Abban az esetben, ha az általa igényelt tájékoztatást nem, vagy nem az általa igényelt körben és mértékig kapta meg, kérheti az igazgatóságtól, hogy az általa meghatározott iratokba betekinthessen, egy egyeztetett időpontban, a lakásszövetkezet hivatalos helyiségében. A tárgyi irat betekintési jog gyakorlása nem sértheti az adatvédelmi jogszabályok rendelkezéseit.
Amennyiben a tag, nem tag tulajdonos panaszára adott válasszal nem ért egyet, úgy a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően jogorvoslattal élhet. A lakásszövetkezettel kapcsolatban a tag, nem tag tulajdonos panaszával fordulhat a Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége, illetve a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett Békéltető Testület felé.
|